16 minutters lesetid

Betingelser / Kjøpsvilkår

Vennligst les betingelsene før du gjennomfører et kjøp fra Hjertefamilie AS.

Hjertefamilie AS
Sist oppdatert 15/09/2024

1. Innledning

Disse vilkårene gjelder ditt medlemskap i Hjertefamilie. Formålet med denne avtalen er å skape trygge og klare rammer rundt medlemskapet ditt, minske sjansen for eventuelle misforståelser og legge grunnlaget for et godt samarbeid. Avtalen består av disse vilkårene, opplysninger du har fått ved bestilling, og utfylles av de lovene som til enhver tid er gjeldende. Ved kjøp bekrefter du at du har lest, forstått og aksepterer vilkårene i denne avtalen. Vi oppfordrer deg til å lese disse vilkårene nøye. Vilkårene kan oppdateres fra tid til annen uten varsel. Vi vil imidlertid gi deg beskjed når vi gjør betydelige endringer i vilkårene. Dersom du lurer på noe i dette dokumentet ber vi deg kontakte oss: hei@hjertefamilie.no

2. Avtalens parter

Selger er Hjertefamilie AS, hei@hjertefamilie.no, org nr 928 617 858 (heretter kalt "selger", "vi" eller "oss"). Kjøper er den som foretar bestillingen (heretter kalt "kjøper", "medlem", "du", "deg").

3. Selve medlemskapet

Hjertefamilie er en abonnementsbasert tjeneste som tilbyr generell veiledning for foreldre med barn i alderen 1-12 år. Tjenesten er ikke helsehjelp. Du har kontinuerlig tilgang til innhold i Hjertefamilie-appen. Innholdet, som inkluderer videoer, artikler, verktøy og lydfiler, oppdateres regelmessig basert på relevant kunnskap og nye ressurser som anses som nyttige for medlemmene. Appen er tilgjengelig både i App Store for iOS og Google Play for Android. Du finner direktelenke til appen nederst på siden, og medlemskapet gir ubegrenset tilgang til alt innhold så lenge det er aktivt.

3.1 Facebookgruppen

Facebook-gruppen tilknyttet Hjertefamilie er et frivillig tillegg til medlemskapet og fungerer som et trygt forum hvor foreldre kan dele tips, diskutere relevant innhold fra Hjertefamilie-appen, samt få informasjon om nyheter og tilbud. Her kan foreldre som ønsker det, dele erfaringer og støtte hverandre i hverdagen. Gruppen er et supplement til Hjertefamilie-appen og gir ikke individuell veiledning. All veiledning og skreddersydde svar fra Hjertefamilie-teamet gis utelukkende via appen.

4. Bruk av Notifikasjoner

Som medlem samtykker du til å motta varsler via Hjertefamilie-appen. Varslene kan inkludere informasjon om nye videoer, artikler, arrangementer og andre oppdateringer som er relevante for ditt medlemskap. Disse varslingene er ment å hjelpe deg med å få mest mulig ut av tjenesten, og du kan tilpasse hvilke varsler du ønsker å motta i appens innstillinger.

5. Interaksjoner med Hjertefamilie AI-chatbot

Hjertefamilie AI-chatbot er en kunstig intelligens ("AI") som bruker maskinlæring for å gi generell veiledning og støtte til foreldre. Du kan velge å interagere med chatboten, men det er ikke påkrevd for å bruke andre deler av tjenesten. Chatboten tilbyr informasjon og svar på spørsmål basert på Hjertefamiliens innhold og prinsipper, og er grundig trent på de ressursene vi har utviklet. Den bygger også på et stort antall spørsmål og svar fra medlemmer, noe som gjør den i stand til å gi relevante og tilpassede råd. AI-chatboten er ikke en erstatning for terapi eller helsehjelp.

Ved å bruke Hjertefamilie AI-chatbot, erkjenner du følgende:

  • Chatboten gir generell rådgivning basert på tilgjengelig informasjon, men den er ikke en erstatning for ansikt-til-ansikt-terapi, medisinsk behandling eller helsehjelp.
  • Chatboten kan av og til gi feilaktig informasjon på grunn av begrensninger i teknologien eller manglende kontekst. Informasjonen bør derfor kun brukes som veiledning og ikke som eneste grunnlag for viktige beslutninger.
  • All informasjon du mottar fra chatboten, bør vurderes av deg selv og eventuelt verifiseres med en kvalifisert fagperson dersom nødvendig.
  • Chatboten kan bruke anonymiserte data fra interaksjoner for å forbedre tjenesten og tilpasse fremtidige oppdateringer i tråd med vår personvernerklæring.
  • Dersom du opplever en akutt krise, alvorlig psykisk helseproblem eller trenger umiddelbar hjelp, bør du avslutte interaksjonen med chatboten og kontakte relevante nødtjenester i ditt område umiddelbart.


6. Ansvar

Vi i Hjertefamilie AS forplikter oss til å levere innhold og oppfølging som beskrevet i punkt 3. For at du skal få størst mulig utbytte av medlemskapet, har du også et ansvar som medlem. Dette innebærer å sette deg inn i innholdet, gjøre en innsats for å forstå det, tilpasse det til ditt eget familieliv og implementere det du lærer. Dersom du velger å benytte deg av Hjertefamiliens Facebook-gruppe, forplikter du deg til å følge de fastsatte gruppereglene.

Kjøper erkjenner at Hjertefamilie ikke tar ansvar for kjøpers eller familiemedlemmers psykiske helse. Vi gir ingen garantier for god psykisk helse eller fravær av psykiske utfordringer som følge av bruk av våre tjenester. Utbyttet av medlemskapet avhenger av kjøperens egen innsats, familiesituasjon, tidsbruk, nettverk og andre faktorer. Hjertefamilie gir ingen garantier, men forplikter seg til å levere oppdatert informasjon og veiledning om hvordan du kan møte barnet ditt på en god måte, med fokus på å fremme god psykisk helse og kunnskap om barns utvikling.

Medlemskapet i Hjertefamilie gir ikke kjøper rett til helsehjelp. Det opprettes ikke noe behandler-pasientforhold mellom Psykolog Mjelde (eller andre tilknyttet Hjertefamilie) og kjøper. Ansvaret for familiens og barnets helse ligger fullt og helt hos kjøper. Det er kjøpers ansvar å oppsøke nødvendig helsehjelp for seg selv, barnet eller familien dersom behovet skulle oppstå. Mer informasjon om hva som defineres som helsehjelp finner du i Helsepersonelloven på lovdata.no.

Medlemskapet kan inneholde lenker til eksterne nettsteder som ikke er tilknyttet Hjertefamilie. Vi tar derfor ikke ansvar for innholdet, nøyaktigheten eller meningene som uttrykkes på disse tredjeparts nettstedene, og vi har ingen forpliktelse til å undersøke, overvåke eller kontrollere dem for nøyaktighet eller fullstendighet. Medlemmer som besøker slike eksterne sider gjør det på egen risiko.

7. Pris og betaling

Prisen for påmeldingsavgiften til medlemskapet informeres om i forbindelse med påmelding og registrering på nominert nettside. Det kreves umiddelbar betaling for å få tilgang til programmet. Betaling skjer via bankkort, kredittkort, eller Vipps. Faktura tilsendes fra vår betalingsleverandør Stripe. Vi aksepterer Visa og MasterCard gjennom Stripe, samt Vipps som betalingsløsning. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er 100 % sikre.

Avtalen løper til du sier den opp. Dette betyr at du vil bli belastet én gang i måneden for månedsmedlemskap og én gang i året for årsmedlemskap. Hvis betalingen ikke går gjennom, vil vi forsøke å trekke beløpet opptil fem ganger i løpet av en periode på to uker. Dersom betalingen fortsatt ikke lykkes, vil du automatisk bli utmeldt av medlemskapet og miste tilgangen til tjenesten.

8. Krav til atferd

Følgende atferd eller innhold er aldri tillatt i medlemskapet og vil kunne medføre umiddelbar utestengelse:

  1. oppførsel eller innhold som trakasserer eller truer andre;
  2. innhold som diskuterer ulovlige aktiviteter med den hensikt å begå dem;
  3. innhold som krenker andres immaterielle rettigheter, eksempelvis opphavsrettigheter eller varemerkerettigheter;
  4. pornografisk eller ulovlig innhold;
  5. reklame eller annet innhold som markedsfører produkter eller tjenester med mindre annen beskjed er gitt; og
  6. enhver form for programvarevirus, slik som trojanske hester, ormer, tidsinnstilte bomber, ødelagte filer, skadelig programvare, spyware eller annen lignende programvare som kan skade driften av en annens datamaskin eller eiendom.

    Dersom et medlem blir utmeldt fra medlemskapet, fraskriver Hjertefamilie seg ansvar for oppsigelsen i den grad norsk lov tillater. Dette kan bety at påmeldingsavgiften ikke refunderes. Hjertefamilie refunderer ikke beløp som allerede er betalt før oppsigelsen, men vil heller ikke kreve betaling for utestående fakturaer.

9. Varighet og oppsigelse

Denne avtalen trer i kraft fra det øyeblikket du betaler første medlemsavgift og fortsetter til du selv sier den opp. Ved årsmedlemskap har du bundet deg til den valgte perioden. Hvis du ikke sier opp medlemskapet innen utløpet av perioden, vil det automatisk fornyes, og du vil bli belastet for en ny periode. Ønsker du ikke å fornye medlemskapet, må du gi beskjed minst 14 dager før fornyelsesdatoen. Månedsmedlemskapet har ingen bindingstid, så hvis du velger å avslutte, vil du beholde tilgangen ut den inneværende måneden du har betalt for. Medlemskapet avsluttes automatisk ved slutten av denne perioden. For å si opp medlemskapet, logger du deg inn på hjertefamilie.no og administrerer abonnementet via Kundeportalen.

10. Angrerett og garanti

Som forbruker har du rett til 14 dagers angrerett fra kjøpstidspunktet. Angreretten bortfaller imidlertid dersom du har tatt produktet i bruk, for eksempel ved å logge inn i Hjertefamilie. Ved kjøp av årsmedlemskap som inkluderer ekstra bonuser, som tilsendt materiale, er du ansvarlig for å dekke porto og omkostninger dersom du benytter deg av angreretten. Alt tilsendt materiale må returneres til oss. I spesielle tilfeller, som ved helsemessige årsaker, kan medlemmer få refundert hele eller deler av påmeldingsavgiften etter at medlemskapet har startet. Årsaken til forespørsel om refusjon må dokumenteres, for eksempel ved fremleggelse av legeerklæring eller lignende.

11. Mislighold og ansvar

Ved brudd på vilkårene i denne avtalen, har firmaet rett til å trekke tilbake dine tilganger til medlemskapet uten nærmere advarsel.


12. Utsettelse og avlysning

Hjertefamilie forbeholder seg retten til å avlyse eller utsette deler av medlemsprogrammet på grunn av uforutsette omstendigheter som er utenfor vår kontroll. Ettersom medlemskapet er digitalt, kan vi ikke garantere at alt alltid vil fungere feilfritt, og det kan oppstå forsinkelser ved digitale samlinger eller nedlastning av programmateriale. Vi forbeholder oss også retten til å avlyse livesendinger eller møter med Charlotte Mjelde. Dersom sendinger avlyses eller medlemskapet midlertidig blir utilgjengelig, vil Hjertefamilie gjøre sitt ytterste for å gjenopprette tilgang så raskt som mulig, eller tilby alternative løsninger for tilgang til programmaterialet og samlinger. Ved sykdom eller force majeure kan det settes inn en vikar for Charlotte Mjelde om nødvendig, uten at dette medfører prisreduksjon. Tidligere innbetalinger refunderes ikke.

13. Betingelser for bruk

Medlemskapet og alt tilhørende materiale er beskyttet av opphavsrett. Som medlem har du ikke rett til å bruke, kopiere, dele eller videreselge innholdet på en måte som krenker Hjertefamilie sine rettigheter eller uten vårt uttrykkelige samtykke. Medlemskapet er kun til personlig bruk, noe som betyr at du ikke kan dele påloggingsinformasjon eller innhold med andre. Vi gjør vårt beste for å sikre at informasjonen i medlemskapet og på nettstedet er nøyaktig og oppdatert, men vi kan ikke garantere at det aldri vil forekomme feil. Hjertefamilie tar ikke ansvar for eventuelle tap eller feil som måtte oppstå som følge av bruk av innholdet.

14. Konfidensialitet

Deltakelse i programmet kan innebære at du får tilgang til informasjon om Hjertefamilie AS, andre bedrifter eller personlige forhold. Denne informasjonen skal behandles konfidensielt og må ikke deles videre. Taushetsplikten gjelder imidlertid ikke for dine egne personlige erfaringer og resultater.

15. Endringer

Disse vilkårene kan bli endret fra tid til annen. Den seneste versjonen finnes alltid på vår nettside knyttet til salg av det aktuelle produktet.

16. Konfliktløsning

Hos Hjertefamilie er det viktig for oss at du som kunde er fornøyd. Dersom det skulle oppstå uenighet, misnøye eller uklarheter, oppfordrer vi deg til å kontakte oss direkte. Begge parter forplikter seg til å håndtere situasjonen på en konstruktiv måte og søke en løsning så raskt som mulig. Vi er begge forpliktet til å forsøke å løse eventuelle uenigheter, misforståelser eller konflikter på lavest mulig nivå. Hvis tvisten ikke kan løses gjennom forhandlinger eller mekling, kan saken bringes inn for forliksrådet eller retten. Denne avtalen, samt eventuelle tvister, er underlagt norsk lov.

17. Personopplysninger

For å kunne tilby medlemskapet er vi nødt til å behandle personopplysninger om våre medlemmer. Detaljert informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger i forbindelse med programmet, finner du i Hjertefamilies personvernerklæring. Du kan lese personvernerklæringen her: https://www.hjertefamilie.no/personvern.

Kontakt
Dersom du har spørsmål til medlemskapet eller disse vilkårene, kan du kontakte oss på: E-post: hei@hjertefamilie.no

Hjertefamilie AS
Org.nr.: 928 617 858